Renata Łado
Szkoła Podstawowa Nr 1
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH
Klasa II
OŚ
RODEK TEMATYCZNY: Przygotowania do zimyTEMAT DNIA: Przygotowania zwierząt do zimy
CZAS ZAJĘĆ: 135 min
CEL ZAJĘĆ:
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW:
FORMY PRACY: w grupach, indywidualna, zbiorowa.
METODY PRACY: dyskusja, praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tekst z podręcznika “Czytam cz. 1” ( pakiet podręczników “Mój Świat”, Wydawnictwo Szkolne PWN) , ilustracje przedstawiające wybrane zwierzęta, albumy, leksykony czasopisma o zwierzętach, komplet ćwiczeń dla każdego ucznia i dla grup, wzorcowe wyrazy, identyfikatory, mag
netofon.PRZEBIEG ZAJĘĆ:
N – działania nauczyciela U – działania uczniów
N. wita uczniów: tych, którzy zjedli śniadanie, którzy zjedli już obiad, którzy są w dobrym humorze, którzy mają dziś kanapkę itp.
N. czyta tekst z podręcznika “Czytam”, s.57
N. proponuje zgadywankę – układankę jako podpowiedź tematu zajęć i formy pracy.
I grupa – żółta – jeż
II grupa – zielona – niedźwiedź
III grupa – niebieska – wiewiórka
IV grupa – różowa – sarna
V grupa – fioletowa – bocian
VI grupa – pomarańczowa – żaba
N. przydziela role poszczególnym osobom w grupie.
jedynki – zapisują, odczytują
dwójki – pilnują czasu
trójki – organizują wystawę książek, przyczepiają wyrazy
czwórki – łącznicy między grupą a nauczycielem
PRACA W GRUPACH
N. poleca znaleźć w zgromadzonych w klasie albumach, książkach, leksykonach, encyklopediach itp. informacje o wyglądzie, sposobie życia oraz przygotowaniach do zimy zwierzęcia przypisanego danej grupie.
- U odczytują sporządzone notatki lub fragmenty z materiałów źródłowych.
RUCH PRZY MUZYCE
N. poleca usiąść w kręgu, przypomina o przydzielonych rolach poszczególnym osobom w grupie oraz wyjaśnia zadania do wykonania .
ZABAWA RUCHOWA
N. pokazuje sylwetki zwierząt, ustala, że pusta kartka oznacza zajęcie swojego miejsca w klasie.
U – naśladują ruchem bądź wydawanym dźwiękiem odpowiednie zwierzę.
Analiza ortograficzna wyrazów.
Pisanie z pamięci.
N. zadaje pracę domową.
Ułóż 3 zdania z wybranymi wyrazami zapisanymi w klasie.
EWALUACJA – PODSUMOWANI
N. pyta uczniów czego się nauczyli na dzisiejszych zajęciach i co nowego się dowiedzieli, jaki moment zajęć był najciekawszy.
N. rozdaje koła i poleca, aby narysowali schemat swojej twarzy, która wyrażałaby odczucia po przebytych zajęciach (wzory narysowane na tablicy).