PODRĘCZNIKI SZKOLNE


Wykaz podręczników obowiązujących w roku szkolnym 2020/2021:

klasy I-III
klasy IV-VIII




SZKOLNY REGULAMIN KORZYSTANIA Z BEZPŁATNYCH PODRĘCZNIKÓW


GODZINY PRACY W BIBLIOTECE SZKOLNEJ SP1 W ZIELONEJ GÓRZE

BIBLIOTEKA SZKOLNA CZYNNA CODZIENNIE W GODZ. 8.00 – 16.00

DNI TYGODNIA

EDYTA KOSELNIK-WINOWICZ

JUSTYNA ZAKRZEWSKA-WOŹNIAK

PONIEDZIAŁEK

10.00-16.00

8.00-12.30

WTOREK

8.00-13.15

8.15-16.00

ŚRODA

8.00-13.15

8.15-16.00

CZWARTEK

8.30-16.00

8.00-12.30

PIĄTEK

8.00-14.00

9.30-16.00

Klub Moli Książkowych odbywa się w poniedziałki od godz. 13.30  do 14.30 i w środy od godz. 13.00-14.00

 _________________________________

Data: 2020-07-01


Data: 2020-06-06



 

Data: 2020-06-01

 

Data: 2020-05-30

Data: 2020-05-29

PROPOZYCJE ORGANIZACYJNYCH I PRAKTYCZNYCH ROZWIĄZAŃ ZWROTÓW MATERIAŁÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PODRĘCZNIKÓW W BIBLIOTECE SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. H. SIENKIEWICZA W ZIELONEJ GÓRZE

1. Nauczyciele bibliotekarze ustalają z dyrektorem szkoły zasady zwrotu książek i podręczników oraz terminy ich oddania do biblioteki szkolnej.

2. Wychowawca powiadamia rodziców przez dziennik elektroniczny lub inne kanały kontaktu o terminach zwrotów książek i podręczników oraz możliwościach ich odkupienia.

3. Nauczyciele bibliotekarze udostępniają rodzicom i uczniom adres email w celu kierowania zapytań o książki lub wyjaśnienia spraw dotyczących wypożyczeń. Kontakt jest także możliwy poprze dziennik elektroniczny.

4. Przypominamy uczniom i rodzicom zasad zwrotu wypożyczonych podręczników i książek zgodnie z zapisami regulaminów (zwrot podręczników w kompletach, usunięcie bezolejowych foliowych okładek, usuniecie zapisanych ołówkiem notatek, zwrócenie uwagi na czystość i estetykę książki - wyprostowane pogięte kartki, sklejone rozdarcia).

5. Za podręczniki/woluminy biblioteczne zniszczone lub zagubione rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani dokonać zakupu tego samego tytułu w przypadku podręcznika lub lektury. W przypadku innych tytułów z beletrystyki prosimy o kontakt z nauczycielami bibliotekarzami lub z wychowawcą.

6. Książki i podręczniki są zwracane przez uczniów/rodziców w ustalone przez dyrektora i nauczycieli bibliotekarzy określone dni (w celu uniknięcia grupowania się osób).

7. Uczeń/rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce i rękawiczkach.

8. Wyznaczone zostanie miejsce, w którym będą zwracane książki. Biblioteka szkolna posiada niewielką przestrzeń, którą przeznaczamy w porozumieniu z dyrektorem szkoły na miejsce do przechowywania książek w czasie kwarantanny. Pomieszczenie znajduje się w miejscu umożliwiającym wejście osobom zwracającym książki (nauczyciele bibliotekarze unikną ich dalszego przenoszenia po zakończeniu kwarantanny). Jest to sala biblioteczna 2, znajdująca się w budynku B.

9. Nauczyciele bibliotekarze wyznaczą miejsce składowania oddawanych książek (pomieszczenie, skrzynia, pudła, wyznaczone regały, itp.). Należy pamiętać również, aby składowane książki były oznaczone datą, w której zostały przyjęte. Ułatwi to prace związane z zalecanym terminem przechowywania zbiorów w kwarantannie, a następnie ich odłożenie na regały.

10. Osoby dokonujące zwrotu książek muszą być poinformowane o określonym sposobie przekazania zbiorów, np. podręczniki i książki biblioteczne muszą być zapakowane w reklamówki foliowe - należy opisać je czytelnie na zewnętrznej stronie pakietu: imię, nazwisko ucznia, klasa i data zwrotu. Materiały biblioteczne i podręczniki przynoszone są przez ucznia/rodzica/opiekuna prawnego do biblioteki szkolnej wg harmonogramu zwrotów.

11. Po upływie kwarantanny nauczyciele bibliotekarze wraz z wychowawcą dokonują oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. W sytuacji stwierdzenia zniszczenia rodzic zobowiązany jest do zakupu nowego egzemplarza, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą innych narzędzi komunikacji przez nauczyciela wychowawcę.

 

Data: 2020-05-18

Data: 2020-05-13

Data: 2020-05-07

Data: 2020-04-30

 

Data: 2020-04-29

Warto czytać podczas XII Ogólnopolskiego Tygodnia Biblijnego. Biblioteka szkolna SP1 organizuje głośne czytanie Biblii, której fragmenty czytają nauczycielki religii SP1. 

film...


pobierz i odtwórz...

Data: 2020-04-25

Nauczyciele bibliotekarze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Zielonej Górze polecają i zachęcają uczniów SP1 do udziału w konkursie organizowanym przez WiMBP im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze

http://www.wimbp.zgora.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=10838:rusza-xxi-przeglad-mistrza-pieknego-czytania&catid=12:wydarzenia&Itemid=390

 

Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link

Data: 2020-04-24

 

film...

Data: 2020-04-02

 

Data: 2020-02-26

Data: 2020-02-11

Data: 2019-12-05

Data: 2019-12-02

Data: 2019-10-24

AKTUALNOŚCI BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

Data: 2019-10-02

działo się …

,,Kolejny słoiczek opróżniony”

Dwudziestego piątego września. Dzień  wręcz idealny na wycieczkę szkolną, bardzo wyjątkowy. Słońce od południa nie śmiało wyjść zza białych chmur, teraz rzuciło lekki snop swoich promieni, które dodały uroku dziecięcym twarzom, kolorowym ulom i niezwykłemu ogrodowi pełnego kwiatów i opadłych liści z drzew , zapomniane mogiły. Raptem lekki deszczyk zawitał, który na długo nie chciał zostawać.

Osób na dworze z dwóch klas trochę jest, ale już widać, jak gromadzą się w niewielkie grupki kilkuosobowe lub pojedynczo chodzą, z telefonami bądź aparatami w ręku. Każda z nich znalazła sobie, jak widać, ciekawe zajęcie. Jedna grupa tańczyła, druga śpiewała, bądź próbowała śpiewać do znajomej im wcześniej włączonej muzyki, a jeszcze inna piekła kiełbaski nad ogniskiem.

Pszczelarnia, która tonęła w powodzi kolorowych kwiatów, które falują lekko kołysane powiewem zachodniego wiatru i w melodii bzyczenia pszczół,  dodającemu piękna całej okolicy. Gdzieniegdzie stały tablice informacyjne o rodzaju pszczół i miodu.

Niedaleko ogrodu stoi pewien wagon, a w nim są tęczowe ule. Pomalowane, najczęściej w kolory zielone, żółte oraz czerwone. Niektórzy prowadzą rozmowy na temat tych domów pszczół  -  są mocno tym zaciekawieni.

W tym dniu dzieje się dużo. My, jeszcze tu, i oni – już tam. Każdy w mgnieniu oka po sekundzie znajduje sobie jakieś zajęcie. Chociażby moi koledzy czy też koleżanki, którzy skorzystali z drewnianych domków do inhalacji powietrzem z ula, które wspomagają leczenie infekcji górnych dróg oddechowych.

Zwracam wzrok w prawo. Niedaleko od miejsca, w którym stoję piekąc kiełbaski na kiju z metalu z drewnianą rączką, pewna dziewczyna z klasy, z którą razem jechaliśmy, obserwowała jak jedna z pszczół pobiera pyłek kwiatowy z żółtego kwiata. W tym samym momencie słyszę jak inna dziewczyna, niedaleko, rozmawia ze swoimi koleżankami na temat mini niespodzianek, które mieliśmy dostać na końcu naszej wycieczki, a był to pyłek, miodek i pszczółka z wosku pszczelego. Jak się dowiedzieliśmy na początku naszego pobytu w tej placówce, był to zwyczajnie pot pszczół.

  

W drewnianych domkach naprzeciw tablic trwało leczenie - inhalacja, czasami można było usłyszeć jakieś szepty naszych opiekunek, które nas pilnowały. Ledwo słyszalny szept wspaniale współgrał z szumem lekkiego wiatru.

Słońce ponownie zaczęło chować się za chmury, a nasza przygoda dobiegła końca. Każdy, kto brał udział w wycieczce, zaczął sprzątać po sobie przy ciemnym drewnianym stole, gdzie jadł pyszne kiełbaski. Po chwili podziękowaliśmy właścicielce pasieki -  Pani Marcie za nasz pobyt i za opowiedzenie nam wielu ciekawych rzeczy na temat jej pszczelarni. Wróciliśmy do autokaru i powróciliśmy z uśmiechem na ustach do naszych domów

Zdjęcia i reportaż opracowała:

Kinga Zawalnik 8c

 

 Data: 2019-06-07

Data: 2019-05-31

 

 

 

 

SP 1 ma swój ex libris

 

_________________________________

 

13 października 2017 r. wolontariusze z SP nr 1 pod opieką Justyny Zakrzewskiej-Woźniak i Alicji Katrycz udali się do Domu Pomocy Społecznej w Zielonej Górze z opowiadaniem Anny Onichimowskiej „Po drugiej stronie gór”. Bajka została zaprezentowana podopiecznym DPS w formie teatru ilustracji kamishibai. Dom Pomocy Społecznej jest placówką stałego pobytu zapewniającą całodobową opiekę dla 68 osób w podeszłym wieku i nasi wolontariusze wiedzą, że warto poświęcić swój czas osobom, które tego potrzebują, które są żywą encyklopedią wiedzy i których mamy obowiązek szanować ze względu na dziedzictwo, które od nich otrzymujemy.

Wizyta w DPS odbyła się w ramach realizowanego w SP nr 1 projektu „MŁODZI ZIELONOGÓRZANIE Z KSIĄŻKĄ ZA PAN BRAT”. Dotacja otrzymana w ramach Lubuskich Inicjatyw Młodzieżowych – Budżetu Inicjatyw Obywatelskich, który współfinansowany jest ze środków województwa lubuskiego.

 

 

_________________________________

 

Warsztaty graficzne w Muzeum Ilustracji Książkowej w WiMBP w Zielonej Górze, które odbyły się w ramach projektu „MŁODZI ZIELONOGÓRZANIE Z KSIĄŻKĄ ZA PAN BRAT”, z dotacji z Lubuskich Inicjatyw Młodzieżowych – Budżetu Inicjatyw Obywatelskich.

12 października 2017 r. klasa 4b wraz wychowawcą Alicją Katrycz i nauczycielem bibliotekarzem Justyną Zakrzewską-Woźniak udali się do Muzeum Ilustracji Książkowej w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej im. C. Norwida w Zielonej Górze. Młodzież została oprowadzona po muzeum przez Alicję Lipińską-starszego kustosza WiMBP. Następnie odbyły się warsztaty graficzne z Marią Radziszewską-starszym kustoszem, kierownikiem Działu Zbiorów Specjalnych. Klasa 4b obejrzała również wystawę pokonkursową „Pieniądze”–finisaż wystawy XIX otwartego międzynarodowego konkursu na rysunek satyryczny. Młodzież odwiedziła również Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką im. M Grzegorzewskiej w Zielonej Górze i obejrzała tam wystawę poświęconą życiu i twórczości Josepha Conrada, na wystawie zaprezentowano najwybitniejsze powieści i opowiadania z dorobku pisarza.

 

_________________________________

 

 

 

 

 

_________________________________

 

_________________________________

_________________________________

 

1 czerwca 2017 r. w SP nr 1 w Zielonej Górze odbyło się bicie rekordu w masowym czytaniu zorganizowane przez nauczycieli bibliotekarzy SP nr 1 w ramach ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam” pod patronatem miesięcznika „Biblioteka w Szkole”. Książki wspólnie czytało 426 osób, w tym 402 uczniów i 24 nauczycieli. W akcji wzięli udział nauczyciele wraz z klasami: 2b, 2c, 2d, 3a, 3b, 3c, 3d, 3f, 4d, 5a, 5b, 5d, 6a, 6b, 6c, 6d, 6e, 6f, oddział przedszkolny oraz grupa terapeutyczno-logopedyczna z nauczycielami specjalistami. Za udział w akcji i poświęcony czas dziękujemy                                                         i zapraszamy w przyszłym roku szkolnym do kolejnego bicia rekordu J pozdrawiają nauczyciele bibliotekarze: Edyta Koselnik-Winowicz i Justyna Zakrzewska-Woźniak. 

 

 

 

 

_________________________________

 

_________________________________

 

_________________________________

 

_________________________________

 

 

 

_____________________________

 

5 KWIETNIA GOŚCILIŚMY W BIBLIOTECE SZKOLNEJ UCZNIÓW KLASY 1 A

WIZYTA ZAPOCZĄTKOWAŁA CYKL ZAJĘĆ W BIBLIOTECE „PIERWSZE KSIĄŻKI PIERWSZAKÓW”, PODCZAS KTÓRYCH UCZNIOWIE OPOWIADAJĄ O PRZECZYTANYCH PRZEZ SIEBIE KSIĄŻECZKACH

WYCH. KLASY 1 A - JOLANTA SZTEJNA

NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE - EDYTA KOSELNIK-WINOWICZ , JUSTYNA ZAKRZEWSKA-WOŹNIAK

_________________________________

6 KWIETNIA 2017 ODBYŁY SIĘ  ZAJĘCIA Z CYKLU „ZALETY CZYTANIA KSIĄŻEK” PIERWSZA KLASĄ, KTÓRA WZIĘŁA UDZIAŁ W LEKCJI BIBLIOTECZNEJ BYŁA KLASA  6F

UCZNIOWIE OBEJRZELI PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ DOTYCZĄCĄ ZALET CZYTANIA KSIĄŻEK ORAZ WYPEŁNILI ANKIETY SONDUJĄCE CZYTELNICTWO W ICH KLASIE

NA ZAKOŃCZENIE SPOTKANIA BYŁ CZAS NA WYPOŻYCZENIA I ZWROTY

ZAPRASZAMY CHĘTNYCH DO UMAWIANIA SIĘ  NA KOLEJNE SPOTKANIA W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

 

Justyna Zakrzewska-Woźniak
Edyta Koselnik-Winowicz

 

 

_____________________________

 

_____________________________

 

 

 

_____________________________

 

 

 _____________________________________________

  _____________________________________________

 

Ekslibrisy z Sienkiewiczem

16 Grudzień 2016

Oryginalne, pomysłowe ekslibrisy biblioteki w Szkole Podstawowej nr 1 stworzyli jej uczniowie.

Konkurs plastyczny placówka zorganizowała wspólnie z biblioteką wojewódzką, dla uczczenia setnej rocznicy śmierci patrona szkoły – Henryka Sienkiewicza. Autorką zwycięskiej pracy jest Katia Koza z drugiej klasy, jej ekslibris będzie oficjalnym logo szkolnej biblioteki. Dzieci wykonały prace pod okiem nauczycielek: Bożeny Waszczyk i Lucyny Witkowskiej oraz artysty Roberta Tomaka. Organizatorkami konkursu były nauczycielki bibliotekarki z SP 1 Edyta Koselnik-Winowicz i Justyna Zakrzewska-Woźniak.

(red) Łącznika Zielonogórskiego

 

________________________________

 

________________________________

 

EKSLIBRIS SZKOLNEJ BIBLIOTEKI SP1

więcej..

 

 _____________________________________________

 _____________________________________________

 

 ________________________________________________________________________________________

 

 ________________________________________________________________________________________

Ogłaszamy konkurs plastyczny dla wszystkich uczniów
na ex-libris Biblioteki Szkolnej SP nr 1 w Zielonej Górze

 

Ogłaszamy akcję „Miłośnicy zwierząt z SP nr 1”

 ________________________________________________________________________________________

 

 


TROPICIELE KSIĄŻEK NA START!
ZAPRASZAMY UCZNIÓW DO ZABAWY CZYTELNICZEJ

 

 

 ________________________________________________________________________________________

Ogłaszamy akcję zimową „Miłośnicy zwierząt z SP nr 1”

Zapraszamy społeczność szkolną Szkoły Podstawowej nr 1 w Zielonej Górze do udziału w akcji wspomagającej działalność Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt (OTOZ)              Inspektorat Zielona Góra „Animals”. Zapraszamy do zbiórki akcesoriów typu: obroże, smycze, zabawki dla zwierząt, miski, koce,  gryzaki a także suchej karmy dla psów i kotów.  Jeśli nie jest Wam obojętny los naszych „braci mniejszych” czekamy na dary dla zwierzaków w bibliotece szkolnej SP nr 1.

O działalności  OTOZ-u ,  formach  pomocy zwierzętom czy sposobie udzielania pierwszej pomocy naszym czworonożnych towarzyszom dowiemy się już niebawem na zajęciach przeprowadzonych przez Inspektorów w naszej bibliotece szkolnej. Chętnych zapraszamy do zebrania podarunków w klasie        i dostarczenia ich do biblioteki.

Szczegółowe informacje udzielamy w bibliotece szkolnej. O formach pracy organizacji OTOZ można dowiedzieć się ze strony  http://otoz.zgora.pl/o-inspektoracie/           

 Edyta Koselnik-Winowicz

Justyna Zakrzewska-Woźniak

 ________________________________________________________________________________________
























W bibliotece szkolnej można obejrzeć wystawę książek w językach ojczystych zaproszonych do naszej szkoły gości w ramach projektu Comenius. Nauczycielki bibliotekarki zapraszają do obejrzenia wystawy.


Biblioteka Szkolna SP1 oraz Filia nr 5 WiMBP w Zielonej Górze organizują konkurs wiedzy pt.: „Bogowie olimpijscy”

Konkurs adresowany jest do uczniów klas V-VI. Celem konkursu jest zainteresowanie uczniów literaturą Greków i Rzymian, ukazanie jej jako korzeni cywilizacyjnej Europy ; rozumienie ciągłości rozwoju kultury i trwałości ludzkich osiągnięć; dostrzeżenie w kulturze antycznej tożsamości kulturowej Europy. Chcemy zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy pozapodręcznikowej.

 

I etap konkursu:

Każdego dnia, od 5 marca do 26 marca 2015 r. na stronie http://www.sp1.zgora.pl oraz na tablicy ogłoszeń w bibliotece szkolnej będą prezentowane trzy pytania konkursowe. Na odpowiedzi czekamy do 27 marca w bibliotece szkolnej. Można też odpowiadać codziennie na bieżące pytania.

 

II etap konkursu:

Najlepsi uczniowie, z największą liczbą punktów wezmą udział w pisemnym finale, który odbędzie się 9 kwietnia 2015 w bibliotece przy II Armii o godz. 10.00. Nagrodzone zostaną trzy, z największą liczbą punktów, osoby.

LITERATURA: „Mitologia” – J. Parandowski, „Wierzenia Greków i Rzymian” – W. Markowska, „Nić Ariadny” – A. Komarnicka, „Mity Greków i Rzymian” – R. Graves.



Z A P R A S Z A M Y !





I CZĘŚĆ  PYTAŃ  KONKURSOWYCH

1. Gdzie mieszkali bogowie?

2.   Jak miała na imię żona Zeusa?

3.     Co zrobił Kronos  po urodzeniu  swoich  dzieci?

„Bogowie olimpijscy”

II część pytań konkursowych
  4. Kim była Hestia?
  5. Kto był ulubieńcem Gai?
  6. Jak nazywał się wiek, w którym powstali pierwsi ludzie?

„Bogowie olimpijscy”

III część pytań konkursowych:
7. Kto był owocem miłości Gai i Uranosa?
8. Jaką moc miała Demeter?
9. Co wykuł dla Zeusa Hefajstos?

„Bogowie olimpijscy”

IV część pytań konkursowych
10. jak nazywano kapłankę przepowiadającą przyszłość?
11. jak nazywała się koza karmiąca bogów?
12. jak nazywała się siedziba muz? (dziś oznacza siedzibę artystów).

„Bogowie olimpijscy”

V część pytań konkursowych:
13. Czym zajmował się Hefajstos?
14. Kim były muzy i ile ich było?
15. Czym był Hades?

„Bogowie olimpijscy”

VI część pytań konkursowych:
16. Co stworzyła Gaja?
17. Jak nazywała się walka Olimpijczyków z Tytanami?
18. Czym zajmowała się Atena?

„Bogowie olimpijscy”

VIII część pytań konkursowych:
22.
  Czym zajmował się Apollo?
23. Co było symbolem Ateny?
24. Co oznacza termin „syzyfowa praca”?

Bogowie olimpijscy”

IX część pytań konkursowych:
25. Co oznacza termin „stajnia Augiasza”.
26. Kim była Artemida?
27. Podaj tytuł jednego z mitów?

„Bogowie olimpijscy”

X część pytań konkursowych”
28. Kim była Hestia?
29. Co to jest ambrozja?
30. Podaj trzy znaczenie słowa „atlas”?

„Bogowie olimpijscy”

XI część pytań konkursowych:
31. Co oznacza termin „koło fortuny”?
32. Kim była Hera
33. Jakie atrybuty charakteryzują Nike?

„Bogowie olimpijscy”

XII część pytań konkursowych:
34. Kim był Zeus?
35. Co było atrybutem Apolla?
36. Czym były „pola elizejskie”?

„Bogowie olimpijscy”

XIII część pytań konkursowych”
37. Kim był Ares?
38. Co było atrybutem Dionizosa?
39. Co oznacza pojęcie „puszka Pandory”?

„Bogowie olimpijscy”

XIV część pytań konkursowych:
40. Kim był Apollo?
41. Co było atrybutem Artemidy?
42. Co oznacza termin „nić Ariadny”?

 

_____________________________________________________________________________________


'_______________________________________________________________________________________

W lutym odbyły się zajęcia z klasą 3c dotyczące polskich zwyczajów karnawałowych. Uczniowie mieli dobre humory a ubrani byli w stroje karnawałowe, ponieważ wybierali się na Szkolny Bal Przebierańców. Zajęcia rozpoczęły się pogadanką o karnawale połączoną z prezentowaniem przez nauczycielkę bibliotekarkę ilustracji strojów, które obowiązywały w dawnych czasach. Na zakończenie dzieci wykonały rysunki swoich wymarzonych strojów karnawałowych.      

Zajęcia wzbogacone zostały przedstawieniem rycin i ilustracji z księgozbioru szkolnej biblioteki:        „O modach i strojach” Małgorzaty Możdżyńskiej – Nawotka i „Polskie tradycje doroczne” Renaty Hryń-Kuśmierek.

Prace plastyczne uczniów: Stroje karnawałowe.

 
'_______________________________________________________________________________________

 

GRUDNIOWE  ZAJĘCIA  EDUKACYJNE  dla klasy VI B

 „OD PAPIRUSA DO E-BOOKA”

+ZORGANIZOWANE NA Filii nr 5 WiMBP

Zajęcia prowadziły panie z biblioteki „Franklina”. Prezentacja multimedialna dotyczyła historii książki. Spotkanie zakończyło się mini konkursem. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody książkowe.

Grudniowe warsztaty dotyczące emocjom i przeciwdziałaniu agresji dla klasy III b, zorganizowane wspólnie z bibliotekarzami z Filii nr 5

Pierwszy semestr minął bardzo szybko….
Przynajmniej nam się tak wydaje, choć
możecie mieć inne zdanie…

„Czytamy i polecamy …” – cykliczne zajęcia czytelnicze   



 

G

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odpowiada p. Agnieszka Kubacka

1.     Międzynarodowy Dzień Bibliotek Szkolnych.

2.     Ta, którą pamiętam na pewno była mniejsza.

3.     Najmilej wspominam komiksy czytane w dzieciństwie.

4.     Utożsamiałam się z Kubusiem Puchatkiem.

5.     Jest to bardzo miły i pożyteczny sposób spędzania czasu wolnego.

6.     Biblioteka jest bardzo potrzebna szkole.

7.     Biblia.

 

 

Odpowiada p. Aneta Gałęzewska – Grysak

1.     Niestety nie wiem, jakie święto przypada na ten dzień...

2.     Swoją bibliotekę wspominam jako miejsce, w którym przyjemnie spędzałam czas.

3.     Moją ulubioną książką była „Ania z Zielonego Wzgórza”

4.     I oczywiście utożsamiałam się z tytułową bohaterką.

5.     Poprzez czytanie stajemy się mądrzejsi, wzbogacamy swoją wiedzę, uczymy się zasad pisowni, ortografii.

6.     Oczywiście biblioteka jest bardzo potrzebna, nie tylko dla uczniów ale i dla samych nauczycieli.

7.     Ostatnio zachwyciła mnie książka „Samotność w sieci”.

 

 

Odpowiada p. Alicja Kulczyńska

1.     Niestety nie wiem, jakie święto obchodzimy w tym dniu.

2.     Bibliotekę wspominam, jako cudowne miejsce, które w mojej szkole mieściło się na pełnym uroku strychu.

3.     Moją ulubioną była książka  „Tajemniczy ogród”.

4.     Jak większość dziewcząt utożsamiałam się z Ania z Zielonego Wzgórza.

5.     Książki rozwijają wyobraźnię. Samo czytanie jest dla mnie ucieczką od codzienności w piękny świat.... Czytając poznajemy piękny język, uczymy się ładnie mówić i pisać.

6.     Tak jest potrzebna

 

 

Odpowiada p. Danuta Piwońska

1.     W tym dniu obchodzimy święto książek.

2.     Biblioteka w mojej szkole nie była duża. Pamiętam regały z dużą ilością książek, ale książki obłożone w brzydki szary papier. W moich szkolnych czasach tylko pani bibliotekarka mogła nam wypożyczać książki, uczniowie nie mieli swobodnego dostępu do książek i przyznam, że miało to swoje plusy.

3.     Miło wspominam baśnie Braci Grimm.

4.     Utożsamiałam się z Anią z Zielonego Wzgórza.

5.     Książki wprowadzają nas w inny, cudowny świat.

6.     Biblioteka jest potrzebna szkole, nie jako miejsce krzykliwe, ale takie gdzie panuje spokój, cisza, gdzie można się skupić.

7.     Ostatnio czytałam książkę „Kobiety są z Wenus a mężczyźni z Marsa”

 

Odpowiada p. Katarzyna Herba

1.     W tym Dniu jest święto bibliotek szkolnych – Międzynarodowy Dzień Bibliotek szkolnych.

2.     Moja biblioteka szkolna oferowała bogaty księgozbiór oparty o literaturę piękną, popularnonaukową, encyklopedie, słowniki. Do dyspozycji mieliśmy także piękną czytelnię. Śmiało można powiedzieć, że taka biblioteka rozwijała zainteresowania uczniów.