Data: 2022-04-25

KONKURSY PRZEDMIOTOWE

WYNIKI

Data: 2022-05-19

Wycieczka do Bolesławca i Zamku Grodziec

10 maja uczniowie klas IIc i IIc wyruszyli na wycieczkę, by poznać kolejne zabytki i bogactwa Polski. Cel wycieczki to Bolesławiec oraz zamek Grodziec.

Podczas wizyty w Żywym Muzeum Ceramiki dzieci zapoznały się z bolesławieckimi tradycjami garncarskimi, znanymi na całym świecie. Przewodnik opowiedział dokładnie jak powstaje ceramika i pokazał uczniom poszczególne etapy produkcji.

Warsztaty ceramiczne w Manufakturze to kreatywna zabawa, podczas której każdy uczeń stworzył niepowtarzalną pamiątkę - własnoręcznie malowane naczynia. Sam zaprojektował wzór, dobrał kolory. Następnie pracownicy Manufaktury poddadzą naczynia szkliwieniu i wypalaniu. Własnoręcznie wykonany produkt po obróbce wkrótce otrzymamy pocztą.

Kolejnym punktem wycieczki było zdobycie Zamku Grodziec. Bazaltowe, powulkaniczne wzniesienie Grodziec ma 398 m n. p. m. i jest dość strome. Od 1951 roku zamek jest na liście zabytków Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Wizyta w zamku była wielką przygodą – zwiedzaliśmy sale zamkowe oraz zbrojownię. Podziwialiśmy piękno Gór Kaczawskich spacerując po ko­ro­nie mu­rów pa­ła­cu.

Poznawanie Polski , jej zabytków i dziedzictwa było dla uczniów wielkim przeżyciem i  kolejnym doświadczeniem.

Małgorzata Lipińska, Jolanta Sztejna


Data: 2022-05-16

W dniu 22 kwietnia w Liceum Ogólnokształcącym  nr 1 w Zielonej Górze odbył się I  otwarty turniej szchowy o Puchar Dyrektora Liceum  Ogólnokształcącego.  W zawodach startowała grupa 38 graczy  na którą składali się   zielonogórscy uczniowie szkół podstawowych klas siódmych i ósmych oraz   licealiści. W kategorii uczniów szkół podstawowych wyróżnili się nasi reprezetanci:  Michał Kała oraz Kamil Burczyński. Michał zajął I miejsce, zaś Kamil III. Gratulujemy. 

Poziom sportowy imprezy był wyjątkowo wyrównany .

To co cieszy, to fakt, że na turnieju można było spotkać absolwentów naszej szkoły, którzy dalej  kontynuują swoje szachowe pasje 

Data: 2022-05-13

Data: 2022-05-10

 

29 kwietnia 2022r. obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Nowych Technologii.  To inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, której celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej.

Kodowanie na papierze, czyli zaszyfrowany trening umysłowy. Kodowanie i rozkodowanie łamigłówek. Klasa1b

Lekcje z wykorzystaniem technologii komp. są przeprowadzane w każdej klasie na bieżąco. Taka lekcja została przeprowadzona np. w klasie 3b (język angielski). Dzieci z chęcią wykonywały ćwiczenia interaktywne, utrwalając dni tygodnia w języku angielskim. Za każde dobrze wykonane zadanie, otrzymywali wirtualny puchar zwycięstwa. Wszyscy uczniowie z chęcią uczestniczyli w zajęciach, ucząc się przez zabawę. W7c i 8b także przeprowadzono lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem gier i ćwiczeń interaktywnych, utrwalających poznany materiał

p.R. Łado[

Lekcje z wykorzystaniem technologii komp. są przeprowadzane w każdej klasie na bieżąco. Taka lekcja została przeprowadzona np. w klasie 3b (język angielski). Dzieci z chęcią wykonywały ćwiczenia interaktywne, utrwalając dni tygodnia w języku angielskim. Za każde dobrze wykonane zadanie, otrzymywali wirtualny puchar zwycięstwa. Wszyscy uczniowie z chęcią uczestniczyli w zajęciach, ucząc się przez zabawę. W7c i 8b także przeprowadzono lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem gier i ćwiczeń interaktywnych, utrwalających poznany materiał.

p.K.Wujda

Praca z kodami QR – lekcja wychowawcza klasa 5c

 p.K.Macuda

Zajęcia w klasie 5b,

Dzieci pracowały w programie Canva-przygotowując prezentację o szkole; z okazji urodzin patrona szkoły, z przymrużeniem oka przedstawiały wizerunek Henryka Sienkiewicza na majówce-pracując w programie Krita. Uczniowie bawili się w aplikacji kolorki.net-stworzyli konkurs:Czy rozpoznajesz postać? Wybrani uczniowie pracowali także nad tworzeniem chmur wyrazowych, ćwicząc przy tym leksykę, poszerzając zasób słownictwa.

Zajęcia w klasie 7d,

Starsi uczniowie, pracowali na języku polskim z wykorzystaniem kodów QR, utrwalali wiadomości z zakresu gramatyki.

p.B.Rusińska

Lekcja fizyki, temat: Zwierciadła wklęsłe
Analiza biegu wiązki promieni równoległych padających na powierzchnię zwierciadła sferycznego (doświadczenie przeprowadzone przy użyciu lasera, prezentowane na rzutniku połączonym z wizualizerem). Konstrukcje obrazów tworzone na lekcji przy użyciu tabletu graficznego.

p.K.Raczyńska

Klasa 3D wybrała się na wirtualny spacer po Warszawie. Oglądała również film edukacyjny pt. „Konstytucja w Polsce – jak powstała?. Wykorzystując tablicę interaktywną uczniowie sprawdzali swoją wiedzę w quizach i zabawach na platformach Wordwall i Genially.

p.L.Witkowska

Klasa 3b obejrzała filmik edukacyjny pt. „Konstytucja w Polsce – jak powstała?”,  rozwiązywała quiz wiedzy na temat Konstytucji 3 maja oraz świąt majowych, a także przy użyciu odpowiednich komend wyznaczała trasę robotom Ozobot, tak aby odkryć najważniejsze informacje o Polsce.

p.U.Barczyszyn

Uczniowie klasy 2a i 2b uczestniczyli w lekcji dotyczącej rocznicy uchwalenia konstytucji 3 maja. Rozwiązywali zadania i quizzy na tablicy interaktywnej. Wspólnie ułożyli interaktywny obrazek składający się z puzzli. Swoją wiedzę wzbogacili oglądając film edukacyjny ,,Święta majowe '' przygotowany przez EduKredkę. Następnie śpiewali karaoke piosenkę pt.,,Wiwat maj trzeci maj''.

p.A.Ilkowska, p.J.Kiersnowska

Klasa 4d współpracując z Matematycznym Biurem Śledczym rozwiązywała zagadkę zaginionych kół w świecie geometrii. Tropy wskazywały, że złodziej grasuje w Zielonej Górze. Uczniowie mieli do rozwiązania zadania dzięki, którym mogli wskazać podejrzanego. Zadania, podejrzani oraz dodatkowe instrukcje dla uczniów zamieszczone były w Escape Roomie. 

p.A.Ilkowska, p.J.Kiersnowska

Klasa 4d współpracując z Matematycznym Biurem Śledczym rozwiązywała zagadkę zaginionych kół w świecie geometrii. Tropy wskazywały, że złodziej grasuje w Zielonej Górze. Uczniowie mieli do rozwiązania zadania dzięki, którym mogli wskazać podejrzanego. Zadania, podejrzani oraz dodatkowe instrukcje dla uczniów zamieszczone były w Escape Roomie. 

p.M.Asienkiewicz

Programowanie w programie Scratch w klasie 7

Projekt domu w programie BlockCad w klasie 4

 

p.A.Gałęzewska-Grysak i p.A.Janowiak

Data: 2022-05-06

Data: 2022-04-29

https://trzezwyumysl.pl/2021/12/konkursy-ztu-2022/

 

 

Rok szkolny 2021/2022



    1     2    3