Data: 2022-04-25 KONKURSY PRZEDMIOTOWE
Data: 2022-05-19
Wycieczka do Bolesławca i Zamku Grodziec
Podczas wizyty w
Żywym Muzeum Ceramiki dzieci zapoznały się z
bolesławieckimi tradycjami garncarskimi, znanymi
na całym świecie. Przewodnik opowiedział
dokładnie jak powstaje ceramika i pokazał
uczniom poszczególne etapy produkcji.
Warsztaty ceramiczne
w Manufakturze to kreatywna zabawa, podczas
której każdy uczeń stworzył niepowtarzalną
pamiątkę - własnoręcznie malowane naczynia. Sam
zaprojektował wzór, dobrał kolory. Następnie
pracownicy Manufaktury poddadzą naczynia
szkliwieniu i wypalaniu. Własnoręcznie wykonany
produkt po obróbce wkrótce otrzymamy pocztą.
Kolejnym punktem
wycieczki było zdobycie
Zamku Grodziec.
Bazaltowe, powulkaniczne wzniesienie Grodziec ma
398 m n. p. m. i jest dość strome. Od 1951 roku
zamek jest na liście zabytków
Narodowego Instytutu
Dziedzictwa.
Wizyta w zamku była wielką przygodą –
zwiedzaliśmy sale zamkowe oraz zbrojownię.
Podziwialiśmy piękno Gór Kaczawskich spacerując
po koronie murów pałacu.
Poznawanie Polski , jej zabytków i dziedzictwa
było dla uczniów wielkim przeżyciem i
kolejnym
doświadczeniem.
Małgorzata Lipińska, Jolanta Sztejna
Data: 2022-05-16
Poziom sportowy imprezy był wyjątkowo wyrównany .
To co cieszy, to fakt, że na turnieju można było
spotkać absolwentów naszej szkoły, którzy dalej
kontynuują swoje szachowe pasje
Data: 2022-05-13
Data: 2022-05-10
29 kwietnia 2022r. obchodziliśmy w naszej szkole
Dzień Nowych Technologii.
To inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki,
której celem jest popularyzowanie technologii
informacyjno-komunikacyjnych w pracy
dydaktycznej.
Kodowanie na papierze, czyli zaszyfrowany
trening umysłowy. Kodowanie i rozkodowanie
łamigłówek. Klasa1b
p.R. Łado[ Lekcje z wykorzystaniem technologii komp. są przeprowadzane w każdej klasie na bieżąco. Taka lekcja została przeprowadzona np. w klasie 3b (język angielski). Dzieci z chęcią wykonywały ćwiczenia interaktywne, utrwalając dni tygodnia w języku angielskim. Za każde dobrze wykonane zadanie, otrzymywali wirtualny puchar zwycięstwa. Wszyscy uczniowie z chęcią uczestniczyli w zajęciach, ucząc się przez zabawę. W7c i 8b także przeprowadzono lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem gier i ćwiczeń interaktywnych, utrwalających poznany materiał. p.K.Wujda
Praca z kodami QR – lekcja wychowawcza klasa 5c
p.K.Macuda
Zajęcia w klasie 5b,
Dzieci pracowały w programie Canva-przygotowując
prezentację o szkole; z okazji urodzin patrona
szkoły, z przymrużeniem oka przedstawiały
wizerunek Henryka Sienkiewicza na
majówce-pracując w programie Krita. Uczniowie
bawili się w aplikacji kolorki.net-stworzyli
konkurs:Czy rozpoznajesz postać? Wybrani
uczniowie pracowali także nad tworzeniem chmur
wyrazowych, ćwicząc przy tym leksykę,
poszerzając zasób słownictwa.
Zajęcia w klasie 7d,
Starsi uczniowie, pracowali na języku polskim z
wykorzystaniem kodów QR, utrwalali wiadomości z
zakresu gramatyki.
p.B.Rusińska
Lekcja fizyki, temat: Zwierciadła wklęsłe
p.K.Raczyńska
Klasa 3D wybrała się na wirtualny spacer po
Warszawie. Oglądała również film edukacyjny pt.
„Konstytucja w Polsce – jak powstała?.
Wykorzystując tablicę interaktywną uczniowie
sprawdzali swoją wiedzę w quizach i zabawach na
platformach Wordwall i Genially.
p.L.Witkowska
Klasa 3b obejrzała filmik edukacyjny pt. „Konstytucja w Polsce –
jak powstała?”, rozwiązywała quiz wiedzy na
temat Konstytucji 3 maja oraz świąt majowych, a
także przy użyciu odpowiednich komend wyznaczała
trasę robotom Ozobot, tak aby odkryć
najważniejsze informacje o Polsce.
p.U.Barczyszyn
Uczniowie klasy 2a i 2b uczestniczyli w lekcji dotyczącej rocznicy
uchwalenia konstytucji 3 maja. Rozwiązywali
zadania i quizzy na tablicy interaktywnej.
Wspólnie ułożyli interaktywny obrazek składający
się z puzzli. Swoją wiedzę wzbogacili oglądając
film edukacyjny ,,Święta majowe '' przygotowany
przez EduKredkę. Następnie śpiewali karaoke
piosenkę pt.,,Wiwat maj trzeci maj''.
p.A.Ilkowska, p.J.Kiersnowska
Klasa 4d współpracując z Matematycznym Biurem Śledczym
rozwiązywała zagadkę zaginionych kół w świecie
geometrii. Tropy wskazywały, że złodziej grasuje
w Zielonej Górze. Uczniowie mieli do rozwiązania
zadania dzięki, którym mogli wskazać
podejrzanego. Zadania, podejrzani oraz dodatkowe
instrukcje dla uczniów zamieszczone były w
Escape Roomie.
p.A.Ilkowska, p.J.Kiersnowska
Klasa 4d współpracując z Matematycznym Biurem Śledczym
rozwiązywała zagadkę zaginionych kół w świecie
geometrii. Tropy wskazywały, że złodziej grasuje
w Zielonej Górze. Uczniowie mieli do rozwiązania
zadania dzięki, którym mogli wskazać
podejrzanego. Zadania, podejrzani oraz dodatkowe
instrukcje dla uczniów zamieszczone były w
Escape Roomie.
p.M.Asienkiewicz
Programowanie w programie Scratch w
klasie 7
Projekt domu w programie BlockCad w klasie 4
p.A.Gałęzewska-Grysak i p.A.Janowiak Data: 2022-05-06
Data: 2022-04-29
https://trzezwyumysl.pl/2021/12/konkursy-ztu-2022/
Rok szkolny 2021/2022 1 2 3 |