_________________________________

 

To jest teatr...
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie …
 

W dniach 9 - 11 maja w sali Zielonogórskiego Ośrodka Kultury odbywał się XXIV Przegląd Dziecięcej Twórczości Teatralnej "O Złote Pióro Koszałka Opałka". Na scenie zaprezentowało się 37 zespołów teatralnych z zielonogórskich szkół i ośrodków kultury. Było wiele emocji - śmiechu, wzruszeń, ale i niepokoju, czy wszystko się uda.

15 maja w Teatrze Lubuskim odbyła się wielka Gala Teatralna, podczas której ogłoszono werdykt Jury i wręczono nagrody.

Z radością informujemy, że  Teatr TU I TAM  zdobył Złote Pióro Koszałka Opałka i uzyskał nominację do udziału w przeglądzie wojewódzkim w Nowej Soli, zaś Teatr POD WIELKIM ZNAKIEM ZAPYTANIA został nagrodzony Brązowym Piórem Koszałka Opałka.

Gratulujemy zespołom sukcesów i  trzymamy kciuki za kolejne przedsięwzięcia.

Instruktor teatralny- Renata Trzaskowska

 Fotografie  z ZOK-u (A. Hryniewicz) Gazeta Lubuska

 

_________________________________

 

           Potyczki Rachmistrzów
16 maja w Szkole Podstawowej nr 11 w Zielonej Górze odbyła się kolejna edycja międzyszkolnego konkursu matematycznego dla klas trzecich „Potyczki Rachmistrzów”. W pojedynku matematycznych talentów wzięło udział dziewięć zielonogórskich szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowali: Jeremi Cieślak z klasy 3c, Kacper Maciejewski z klasy 3d oraz Piotr Muszyński z klasy 3b. Uczniowie zdobyli 4 miejsce – gratulujemy.

Opiekun: Renata Łado

 

 

_________________________________

 

  9 maja - dzień patrona szkoły H. Sienkiewicza -

czytanie fragmentów „W pustyni i w puszczy” przez uczniów klasy II  g

We wtorek gościliśmy uczniów klasy IIg wraz z ich panią Małgosią Antkiewicz. Okazją do spotkania był dzień urodzin patrona naszej szkoły. Uczniowie przeczytali nam fragmenty powieści „W pustyni i w puszczy” a pani Małgosia zaprezentowała nam kilka ciekawostek z życia i twórczości Henryka Sienkiewicza.

p. Małgosia i p. Ula

 

 

_________________________________

 

                        Spotkanie z pisarką Agnieszką Ginko

12 maja najmłodsi uczniowie uczestniczyli w spotkaniu zorganizowanym przez Bibliotekę przy ul. Ptasiej z pisarką Agnieszką Ginko - autorką książeczek dla dzieci. Autorka przybliżyła dzieciom kilka przygód bohaterów serii „Tutlandia” czytając wybrane fragmenty.

Słuchanie bajki w wykonaniu samego autora było fantastycznym doświadczeniem dla dzieci.

Na zakończenie spotkania dzieci mogły zakupić wybraną część przygód Tutka i Tutki w Tutlandii.

 p. Małgosia i p. Ula

 

 

 

_________________________________

 

Przegląd Piosenki i Pieśni Patriotycznej

Dnia 11 maja 2017 r. w naszej szkole odbył się Przegląd Piosenki i Pieśni Patriotycznej. Wzięło w nim udział 17 uczniów z klas II i III. Celem przeglądu było rozwijanie wśród dzieci wartości patriotycznych poprzez śpiew.
Uczniowie zaprezentowali bardzo ciekawy i bogaty repertuar, począwszy od pieśni powstańczych, aż po współczesne piosenki patriotyczne i pieśni o Ojczyźnie.

Wysoki poziom wykonywanych utworów, właściwy dobór repertuaru, piękne stroje sprawiły, że wszyscy uczniowie zostali wyróżnienie i otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom, z prawdziwą przyjemnością wysłuchaliśmy Waszych wykonań. Dziękujemy za dostarczenie nam chwil pełnych emocji i wzruszeń.

U. Barczyszyn, W. Łukasiewicz

 

_________________________________

 

 

 

_________________________________

 

AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI powstała w 2003 roku z inicjatywy księdza Jacka WIOSNY Stryczka i jest siostrzanym projektem SZLACHETNEJ PACZKI. Metodologia pracy opiera się na autorskim Systemie Motywatorów Zmiany, na który składają się tutoring z osobistym wolontariuszem oraz szereg inspirujących wydarzeń dla dzieci, jak np. inauguracja edycji na wyższej uczelni.

Akademia korzysta z założeń tutoringu. Jego podstawową wartością jest indywidualne zaangażowanie w drugiego człowieka, które wyraża się w standardzie pracy 1x1x1 – jeden wolontariusz spotyka się z jednym dzieckiem raz w tygodniu. Przynosi to owoce w postaci rozwoju potencjału uczniów oraz ich motywacji do samodzielnej pracy. Tutor odpowiada na konkretne potrzeby podopiecznego i stara się jak najefektywniej zaplanować ścieżkę edukacyjną do jego sytuacji.

Akademia daje dziecku rybę (m.in. wyprawkę na początek roku), wędkę (uczy konkretnych umiejętności, np. odpowiadania przy tablicy, rozmowy z kolegami), ale - co najważniejsze - kształtuje w nim mentalność wędkarza (uczy je, jak radzić sobie w szkole i w życiu).

 pobierz prezentacje

_________________________________

 

Uczniowie klasy 3d od początku swojego pobytu w szkole byli zachęcani do zaprzyjaźnienia się z książką. W pierwszej i drugiej klasie rodzice uczniów odwiedzali klasę  i czytali im ulubione książeczki. Te spotkania wzbudzały ogromne zainteresowanie wśród uczniów. Idąc tym tropem w klasie trzeciej postanowiliśmy kontynuować naszą tradycję  i podjęliśmy się realizacji  projektu pt. „ Poranek z poezją”. W każdy piątek  jeden z uczniów prezentował swoim rówieśnikom  fragmenty ulubionej pozycji książkowej. Stało się to tradycją „piątkową”, na którą uczniowie czekają z niecierpliwością. Wszystkie dotychczasowe prezentacje były przygotowane profesjonalnie. Dzięki temu projektowi, niektórzy stworzyli własne opowiadania. Eliza napisała bajkę „ Drzewo spełnionych marzeń” i pięknie ją zaprezentowała. Jej książeczka mają piękne przesłanie, a wszyscy z zapartym tchem słuchali wystąpienia koleżanki.

                                                                      Wych. J. Kiersnowska

_________________________________

     Klasa 3b wzięła udział w zajęciach zorganizowanych przez sklep Tesco w ramach realizacji projektu „ Od uprawy do potrawy”.  Udział w takiej wyprawie to podróż po świecie zdrowego odżywiania. Podczas ekspedycji dzieci dowiedziały się, jak zmienić swoje nawyki żywieniowe i tym samym lepiej zadbać o własne zdrowie.  Uczniowie, zamiast poznawać kolejne tomy teorii o zdrowym odżywianiu,   spróbowali, dotknęli i sami wyciągnęli wnioski na podstawie wykonanych zadań, a – co najważniejsze – zainteresowali się zdrowym jedzeniem oraz nauczyli się dokonywać właściwych wyborów. Spotkanie zostało przeprowadzone  w formie gry terenowej. Było super J.

                                                                                    Wych. J. Kiersnowska

 

 

_________________________________

 

 

 

_________________________________

Poznajemy herb i flagę Zielonej Góry”

                 Uczniowie klasy 2f przekonali się, że lekcja może być ciekawa nie tylko w szkole, ale także w muzeum. Z lekcji historycznej w Muzeum Ziemi Lubuskiej, której tematem były początki herbu i flagi miasta dowiedzieli się jak ukształtował się współczesny wizerunek herbu Zielonej Góry i dlaczego nasze miasto nosi nazwę Zielona Góra. W muzeum zobaczyli makiety przedstawiające miasto z XIV i XVIII wieku oraz najnowszy plan, z 2000r. Mogli przekonać się jak szybko zmieniał się obraz grodu oraz miały możliwość odkrycia zmian zachodzących w mieście i różnic w jego wyglądzie. Na makietach wyszukiwali różnorodnych budowli miasta, np. katedry św. Jadwigi, ratusza, swojej szkoły itp. Zobaczyli rzekę Złotą Łączę, która okalała dawniej mury miasta. Po zdobyciu tych wiadomości uczniowie udali się na warsztaty, gdzie kolorowali herb i flagę Zielonej Góry oraz układali puzzle.

To następna nasza lekcja w muzeum, która bardzo nam się podobała. Bardzo dziękujemy pracownikom muzeum.

Uczniowie klasy 2f z wychowawczynią Renatą Łado

_________________________________

Dnia 11 kwietnia 2017 roku w Szkole Podstawowej nr 14 odbył się XV Miejski Konkurs Ortograficzny. Naszą szkołę reprezentował Filip Skałecki z klasy 3b.

Miło mi poinformować, że  Filip uzyskał wyróżnienie.

Serdecznie gratuluję i życzę wielu  sukcesów .

wych. A. Ilkowska

 

_________________________________

Jak przywrócić pracę serca?

Co powinna zawierać domowa apteczka ?

 Klasy III b i III d już kolejny raz odbyły praktyczne szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.  Spotkanie miało miejsce  w naszej szkolnej galerii. 

Ratownik medyczny pan Krzysztof Niciński  zademonstrował uczniom, jak należy prawidłowo wykonać masaż serca. Wszystkie  czynności pokazywał na specjalnym fantomie i dokładnie  je omawiał. Starał się przekonać dzieci, że każdy z nas powinien  posiadać podstawową wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy osobie poszkodowanej.  

Uczniowie bardzo zaangażowali się  w dyskusję. Zadawali wiele ciekawych i wnikliwych pytań.  Być może zdobyta wiedza uratuje w przyszłości komuś zdrowie lub życie.

                                                                                wychowawczynie klas

Agnieszka Ilkowska i Janina Kiersnowska

_________________________________

 

 

 ________________________________________________________________________________________

Rok szkolny 2016/2017

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10